Citybox

Sevenstar Citybox

Hoe je kunt doorgroeien in copywriting

2 min gelezen

Copywriting is het schrijven van teksten naar aanleiding van een opdrachtgever die ene stuk(je) tekst wilt  met als doel zijn producten of diensten daar aan te linken. Hiermee kun je beginnen als freelancer maar natuurlijk zijn hierin ook doorgroeimogelijkheden. Zo kun je bijvoorbeeld cursussen volgen die jou een echte SEO specialist maakt waardoor jij prachtige verhalen kunt schrijven voor opdrachtgevers met daarbij jouw oog op zo hoog mogelijk in de resultaten van de zoekmachines terecht te komen.

Op zoek naar jouw specifieke talent

Bij het werken als freelancer ben je verantwoordelijk voor jouw eigen opdrachten en dus jouw eigen loon. Je bent eigen baas en verdient dus geen geld als je niet aan het werk gaat. Maar als copywriter kun je ook jezelf ontwikkelen. Je kunt beginnen met copywriting als bijbaan en jezelf ontwikkelen in bijvoorbeeld tekstschrijven maar ook in de marketing als je dit interessant vindt.

Door jezelf te ontwikkelen door veel te schrijven maar misschien ook een cursus te volgen kun je jouw talenten ontdekken en jezelf hiermee onderscheiden van andere tekstschrijvers. Zo kun jij uitblinken in het zijn van SEO specialist waar een ander weer goed is in het schrijven van vooral goed overtuigende teksten.

Laat jezelf zien

Als jij zo bent gegroeid in het tekstschrijven en jouw talenten hebt uitgebreid kun je besluiten om toch,naar een bedrijf op zoek te gaan die copywriters zoeken. Hier kun je aangeven dat je bijvoorbeeld goed bent in zoekmachine optimalisatie gerichte teksten of juist de marketing leuk vindt. Teksten zijn voor commerciële bedrijven belangrijk om klanten voor zich te winnen en kan jij dus een goede aanvulling geven aan hun marketing team. Laat zien dat je ook gemotiveerd bent en eerst nadenkt over wat jouw boodschap is voordat je gaat schrijven. Door leergierig en aanwezig te zijn val je op in een bedrijf en zul je steeds meer taken krijgen. Als je echt als talent wordt gezien kun je dus bijvoorbeeld nog doorgroeien naar hoofd van de marketing of misschien wel manager van een afdeling. Hierbij kun jij ook weer jouw creatieve talenten laten zien en laten zien dat jij oplossingsgericht en creatief bent.